lördie!

ursäkta mig, jag har haft lite mycket för mig sista tiden så jag
har verkligen inte hunnit eller prioriterat bloggen.

men nu så!

i måndags på lunchrasten åkte jag o skrev kontrakt
samt fick nyckeln till mitt nya hem!

påväg från mötet med hyresvärden slog det mig,
vafan!
hur många kvadrat är den på?
vad ligger hyran på?
haha! jag hade ju redan skrivit på o
betalat lägenheten men glömt att fråga..

åkte dit igen efter jobbet på kvällen o
tog med mig färg o pensel, det hanns med en hel del!

fast jag fick börja med att städa efter tjejen som bodde
där innan mig, katthår överallt (vilket såklart är svårt att få bort alltihop :) )
massa fettbeläggningar i köket överallt, fick torka av fönsterramarna som va
jaa SVARTA.. samt rengöra lite luftfilter i badrummet o torka ur några dyngskitiga
skåp.. men jag klagar inte :)







har nu målat om i alla rum, o till min fasa sett hur snett o vint tapeterna satt,,
utanpå lister o grejer.. haha

men nu är det vitt vitt vitt vitt vitt..
i alla rum inklusive toan, o alla lister är målade
samt köket är fixat lite extra, där ska det även upp en tapet på en
av väggarna.

p toan har jag även tagit bort de två badrumsskåp som fanns
o ska ersätta dessa med en mycket smartare lösning (enligt migsjälv)

har tagit några "före" bilder o så fort jag fått upp allt på väggarna kommer
"före o efter" ut ska ni se..
men en förvandling har skett, det kan jag lova er!

inatt sova jag min första natt där också,
o min nya fina tv fungerade prima! väldigt skönt att
tekniken sköter sig för sånt är så tråkigt när det krånglar!


oj, vilket inlägg, nåväl, ni för läsa om ni örkar,
nu ska jag svira om till bärarkläder för soffan ska
bäras in, sen blire FEST, o jag ska stå för lite förferre :)

<3


//miss fejsbok

Kommentarer
Postat av: mamma

vilken tur att du har en arbetslös men arbetsvillig lillasyster till renoveringen. mycket händer i lägenheten fast du är på jobbet.:)

2011-03-06 @ 13:47:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0