veckans pepp

Helt seriöst??
Undrar just varför småtjejer har komplex, de passerar ju dessa omslag i affärerna dagligen!
Brittan har själ lagt ut lite bilder på sin hemsida, många år sedan nu
men hon ville visa att det är så mycket fejk!
samma bild, två olika tidningar.. här avslöjas det rejält att hudfärgen inte är hennes egen..
Hallå?!?? Ärligt! inte undra på att nyblivna mammor får komplex!!
''
Detta har ju gått för långt!! Hon är ju redan supersmal!
Ville ta med denna omtalade bilen, man har mätt hennes midja
på bilden, den är smalare än hennes eget huvud.. SLUTA RETUSCHERA!
Detta är skrämmande!
Inte undra på att man har onormala ideal att leva upp till.
Stackars kändisar, snacka om att behöva leva upp till dessa bilder,
när man fotats till en tidning o sen ser heeelt annorlunda ut..
Man kan förstå att de knappt vill köpa mjölk ibland..
Jag tycker att det är dags att skita i idealen, de är ju ändå bara påhittade?!?
Det är ju datorer som fejkat dessa så otroligt vackra o begåvade personers
yttre,..
Jag älskar åldrande, jag har en gammelmormor som är skrynklig som ett russin,
jag brukar ta på henne, (ja ni fattar..) hon är så degig o go!!
Jag har ju nån konstig kärlek till de äldre, deras rynkor är ju ett
tecken på liv..deras livserfarenheter är fascinerande!
Jag kan av egen erfarenhet ge ett tips!
När jag var ca 13-14år såg jag på Oprah, där tipsade en tjej om
att varje kväll innan man lägger sig, ska man ställa sig framför spegeln,
titta på sig själv o bara tala om hur jädra snygg man är, vilka härliga lår man har,
hur snygga brösten är, fina ögon osv.. allt man kommer på!!
Detta testade såklart jag, varje kväll.. hela högstadiet..
O ni som känner mig vet ju att jag tycker att jag är hetast på stranden
varje sommar, trots lite daller o överflöd..
Jag tycker att jag är snygg som jag är.. Jag trivs med min kropp.
Det har jag gjort like forever, o det är jätteskönt!
Jag har liksom accepterat mig, detta är jag, o jag är bra!!
Så ställ er framför spegeln, se bara fina saker, en människa,
en naken naturlig kvinna som är snäll, rolig.. jaa vad du nu är :)
För det yttre är inte allt!
Vi kommer ändå aldrig de ut som tjejerna på bilderna,
inte ens de själva ser ju ut så..
Det är verkligen hemskt att det är bilden vi har av IDEAL-tjejen..
Vem fan har bestämt att det enda snygga är
att va smal
att va brun
att ha vita tänder
att ha långt svallande hår
att inte ha finnar
inga påsar under ögonen
inga celluliter
VEM FAN HAR TAGIT SIG RÄTTEN ATT GÖRA DETTA TILL "det normala"
det finns inte en enda människa som har allt detta...
MEN det är så vi blir inpräntade i våra hjärnor att vi ska se ut..
annars duger vi inte...
TRAGISKT!
Killar ser ju också dessa bilder o tror att tjejerna ser ut såhär som bilderna visar,
titta bara i en klädkatalog, typ H&M, kolla bikinibilderna, solbrända smala brudar
med stora bröst på helt rätt ställe....
vi får hem vår bikini i hopp om att se ut som hon på bilden men inser
snart att vintern nyss varit här, vi är bleka, några kilon + från julmaten,
torra i hyn, jaa allmänt dassiga..
KONSTIGT att man kan dippa ner totalt..
När jag går på playan brukar jag tänka på Angelina Jolie,
så drar jag ströget på bryggan med tanken om att jag är henne..
skitbra, jag känner mig skiiiiitsnygg...
jag brukar nästan gå o vara lite generad för jag inbillar mig att alla
män/killar/pappor vill ha mig, att de tycker jag är VRÅÅLHET..
haha, detta låter säkert sjukt i mångas hjärnor men det gör mitt
liv såå mycket enklare o roligare :)
Jag trivs med mig själv, jag är bra, jag är rolig, jag är omtyckt..
Jag håller inte in magen, känner tvång att alltid vara sminkad,
solbränd o all detdär.. för
SÅHÄR SER JAG UT, VEM FAN FÖRSÖKER JAG LURA?
alla som ser mig utanför hemmet?
JAG vet ju i alla fall hur jag såg ut innan jag gick o det är
väl ändå viktigast..??!?
NÄE, SLUT PÅ SKIT-IDEALEN..
Här kommer en bild på några vanliga normala brudar..
Ser de inte till-och-med lyckligare ut??
Det är ju så kvinnor ser ut, det är dem vi kan jämföra oss med..
Livet är till för att njutas, vi lever ett liv,
ett liv som kan ryckas ifrån oss i morgon.
SÅ ÄT CHIPS O GODIS IKVÄLL, DET KAN BLI DINA SISTA!

//miss fejsbok

Kommentarer
Postat av: galna mamman

vad är det för värld???? man kan inte bara få vara en MÄNNISKA utan man ska vara perfekt i alla lägen. och vad är perfekt egentligen? Det måste väl vara att man ska vara nöjd med sej själv och med sitt liv. Inte att andra ska vara det...alla dessa krav är ju omöjliga att leva upp till och VARFÖR SKA MAN DET? Alla har vi våra fördelar och brister men det är för mycket fokus på det negativa. Va glad för det du är bra på och nöjd med hos dej själv och glöm snabbt det andra! Som sagt lever man bara ett liv, slösa inte bort det!

2011-01-14 @ 14:43:14
Postat av: Sofie

Helt sjukt.... Jag menar, de finns ju INGEN som ens är i närheten att se ut så. Alla människor har ju något som är as snyggt. Så "perfekta" människor finns inte :D

2011-01-14 @ 14:57:05
Postat av: johanna

det är ju helt sjukt! inte undra på att små flickor börjar bry sig om sin vikt och utseende i tidig ålder,de är ju så oroliga över att många får anorexis, men inte konstigt när man ser sådana bilder dagligen! visa normala människor som har normalvikt och utseende, finns ingen som kan se ut som de gör på bilderna, vem försöker de lura ??

2011-01-14 @ 15:21:51
Postat av: Evelina

Helt sjuka bilder ju. Inte konstigt dom inte har ett enda fel! Tur att man har ett bra självförtroende och inte bryr sig om vad andra tycker!

2011-01-14 @ 15:25:08
Postat av: Sara

Bra skrivet Anna! Det är ju så sant. Många tjejer idag har alldeles för höga krav på sig själva! Ända sen högstadiet har jag trott att lycka sitter i det yttre och att om man bara såg "perfekt" ut så skulle man få ett perfekt liv.

Numera tror jag, närmare bestämt VET jag att lyckan sitter i ditt huvud. Tänker du att du är perfekt, SOM DU ÄR. Då lyser det igenom och du uppfattas som vacker.:)

2011-01-14 @ 15:36:25
Postat av: Linda H

Vilken bild ger detta dom unga flickor/kvinnor som ser detta dagligen på tidningar å reklampelare. Dom tror att detta är idealet. men vänta bara tills man fött barn osv. Då har man gropar i benen, degig mage men man kan va VÄLDIGT säker på att man blir älskar som man är......av sina barn, man/sambo osv iallafall blir jag det. har ingen toppenkropp men den är nog ganska go ändå.

2011-01-14 @ 17:21:18
Postat av: Kajsa

Fasen vilket härligt inlägg. Verkligen tänkvärt och sant! :)

2011-01-14 @ 19:14:56
Postat av: cecilia

vilken bra vår-peppning. men när man möter ett blekt ansikte i spegeln och en röd finne på hakan är det allt gott att ta på ditt mineralsmink. då känner jag mig i alla fall fräschare.

2011-01-15 @ 09:21:12
Postat av: Emil, slöläsaren till plastkusin

Väldigt bra skrivit som Sara sa, jag gillade texten och ska tvinga Ellinor läsa den. Jag tycker flera tjejer ska tänka som du gör helt ärligt talat.

2011-01-16 @ 03:05:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0