Svar på kommentar

Eftersom en lista blivit efterfrågad i en av kommentarerna så tänkte jag skriva om den här och förklara.
Denna lista skrev jag och mitt ex tillsammans vid köksbordet i vår gemensamma bostad dagen efter vi gjort slut, ifall förhållandet överhuvudtaget skulle funka och om jag på nåt sätt skulle kunna lita på honom igen. Han gick med på att följa reglerna men jag insåg ganska snabbt att så kan man inte leva, och att man inte ska behöva skriva en lista med regler när man lever tillsammans. Man ska ju kunna lita på varandra till 100% eller hur? Jag sa till honom ordentligt innan jag åkte att det går inte leva efter såna regler men ändå propsade han på att han gärna ville följa dom. Jag sa också att han behövde söka hjälp för att få ordning på sitt liv. Vilket han ville göra men ändrade sig sen tyvärr. Jag erböjd mig även att gå i parterapi för hans skull trots allt han gjort mot mig.

Listan vi skrev tillsammans
Specad telefonlista
inga datorer
terapi
mobil utan internet möjlighet
nykter i 1 år
inga lösenord
ingen hotmail
ingen facebook
och sen kan det hända att det varit något mer som jag inte kommer ihåg!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Ok! Tack för något som jag inte har bett om. Den hade jag kunnat skriva själv...



Jag förstår att du känner dig sårad och sviken mm.

Även om "T" har gjort fel så har dina nära inte gjort dig en tjänst när de har skrivit så mycket.



Som du tidigare själv har sagt att man triggas igång att skriva ännu mer när någon blivit arg, ledsen, irriterad osv. Så har det nog blivit i det här fallet, många kommentarer om "T" hans familj/vänner. Vi är inga elaka människor bara för att "T" har gjort ett snedsteg. Tror att du innerst inne vet att han är en godhjärtad person, även om det är svårt att känna så nu.



Synd att du tyvärr själv har valt att göra ett stort misstag. Vill tro att du innerst inne vet vad jag syftar på. Vill helst inte skriva om det här.



Lyck Till med nästa beslut du tar!



Alla kan vi göra fel ung som gammal.

2011-01-11 @ 15:50:06
Postat av: Anonym

Vilken tjej!

Att ha sådan insikt när man bara är 22 år. Tyvärr beror den på de dåliga erfarenheter du har men även de dåliga har något att lära. Det är stort att du tänkte ställa upp för hans skull. Inte många hade orkat det. Fortsätt vara en härlig förebild för andra unga tjejer.

2011-01-11 @ 16:38:00
Postat av: En gapande galning till mamma

ang. Vilken tjej!

Du ska veta att detta värmer en moders hjärta:)

2011-01-11 @ 17:35:51
Postat av: emelie

Ingen som tror att ni är elaka människor!!



Men anna trodde att hon kände er och att hon iaf skulle få någon form av förståelse av er!!

men misstag gör alla..



Sen fattar jag faktiskt inte varför du fortsätter kommenterar(speciellt inte ett nytt inlägg) när du inte vill att det ska skrivas nått om torbjörn.



2011-01-11 @ 21:51:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0