oh lord!

Anonym om lördagsfrustration.:
förstår inte vad du får ut av att göra så här anna!!! kan inte förstå att det du gör får dig
att gå vidare och må bättre!! du och T (som du kallar honom) har inget med varandra
att göra längre.... lev ditt liv i karlsborg och sköt ditt eget... det som har hänt är inte
så illa att du behöver gå så jävla långt i allt du gör... nu har det gått såpass lång tid
att du kan ta o sluta lägga dig i hans liv o ta vara på ditt eget istället... jag väljer att
vara anonym (men står för min åsikt) för man börjar bli lite mörkrädd för hur du beter
dig mot sånna som sårar eller gör dig illa.... Vet inte, men du kanske pajjar mitt liv
lika väl som du har pajat hans liv om jag inte väljer att vara anonym... dessutom
tycker jag att människor ska fatta sig en egen uppfattning om en person men du
väljer att människor ska få den uppfattningn du har via nätet... tycker att det du
gör är så jävla fel... även om jag inte känner den här T så har jag fått uppfattningen
att du är på ute på jävligt djupt vatten nu..... du har som du påstått blivit utsatt för
nu 2 killar som behandlat dig illa.... du kanske ska ta och börja fundera på att du
kanske får dessa att behandla dig på de viset.... man lever 2 i ett förhållande...
hoppas du växer upp snart och börjar bete dig på ett vuxet och moget sätt...
IP: 94.191.157.3


Har inte tänkt svara på några kommentarer men nu ska jag ge ett svar till en som undrar!
Vill först skriva att som du ser under din kommentar så är du aldrig anonym på nätet,
din IP-adress syns alltid o det va busenkelt att spåra dig.

Nog om det.

Jag mår faktiskt bra av att berätta sanningen, vilket är det enda jag gör i min blogg.
tyvärr så har ju T varit en del i mitt liv så när jag berättar om mitt liv så innefattar vissa
kapitel honom.
du skrev i den tidigare kommentar att jag borde söka hjälp, ja det gjorde jag dagen efter
han erkände ALLT för mig, för annars hade jag inte suttit här idag.!
Jag antar att jag är frisk nog att fatta att jag behövde hjälp efter att vart med om det jag varit.

Folk får skapa sin egen uppfattning, detta är bara mina ord i MIN blogg,
den är helt frivillig att läsa. 

Jag lever efter den gyllene regeln,
"allt som man vill att andra ska göra för mig, det ska jag också göra för dem"
alltså, får jag skit, så ger jag skit, men inte nödvändigtvis på samma låga nivå!


Det som har hänt är så illa att jag skulle ha rätten att göra vadsomhelst. men jag valde att skaffa en
liten blogg o skriva av mig om MITT liv o om hur JAG känner MIG. Du är absolut inte tvungen att läsa
den eller att tro på det jag skriver!

Varför ska jag vara SNÄLL o inte säga sanningen om en person som sårat mig så otroligt mycket?
Jag hånar inte, smutskastar inte, jag skriver bara om saker jag varit med om i mitt liv!

Sen att man är två i ett förhållande,JAAA 2!! INTE hundratals!!!
Att det skulle vara "mitt fel" att två av mina ex är idioter tvivlar jag starkt på,
är det mitt fel att nån ljuger för mig varje dag?
är det mitt fel att nån älskar sjuka porrgrejer?
är det mitt fel att nån betalar pengar för att se tjejer strippa i webcam?
är det verkligen mitt fel att nån ljuger varje dag för mig?

Enligt mig själv o många andra så har jag inte varit annat än en bra tjej o det VET
även jag att jag har varit.

Jag är i alla fall uppfostrad så att man står för det man gör.
O jag undrar hur allt detta i någon annan människas ögon kan vändas till att bli MITT FEL?!
Jag förstår inte hur någon ens saknar såpass moral o vill hacka på mig när jag blivit så
sviken för 3 veckor sen..
(o det är inte lång tid nog att ha kunnat gå vidare i min värld)
Jag förlåter lätt en människa, det krävs mycket för att få mig arg,
men om jag blir arg o vill uttrycka det i MIN blogg så har jag all rätt
i världen att göra det! För det finns sånt som ej går förlåta!

Nu slutar jag svara på kommentarer igen!

Som sagt, alla har ju ett eget val att läsa min blogg eller inte..
så mitt råd är att gå vidare med era liv o sluta läs om det är så jobbigt 
ATT LÄSA OM MITT NUVARANDE LIV O HUR JOBBIGT DETTA ÄR FÖR MIG!
Detta är ju inte DITT liv i allafall, så som du säger själv, gå vidare..
För detta är tyvärr mitt liv o detta är vad jag går igenom just nu.. tråkigt nog!










Kommentarer
Postat av: Anonym

För det första så är det sara här, erik har inget med inlägget att göra... dessutom har jag inte bett dig söka hjälp det första inlägget jag skrev va det jag skrev igår... så du kanske ska ta reda på fakta som stämmer innan du drar dina förhastade slutsatser!! Tycker att man kan säga sanningen men av den erfarenheten jag har så måste man ta det du säger med en nypa salt... du beter dig som detta är ett jävla världsproblem... jag vet vad han har gjort och inte gjort det har både du och han talat om för mig... och jag måste säga att detta börjar spåra ur!! sluta sitt o tyck synd om dig själv vill du säga hur illa du tycker om honom gör det till honom då och blanda inte in en massa andra...! man blir fan mörkrädd av ditt beteende!! det är INTE normalt!! ta o gå vidare nu, sköt ditt eget.. han verkar ju inte vara mycke värd i dina ögon längre så det kanske är dags att sluta lägga din "dyrbara" tid på att trackasera honom och familjen...! LÄGG NER NU!!!!

2011-01-06 @ 13:36:20
Postat av: Anonym

Måste bara få undra lite om inlägget ovan, tre veckors tid är inte så lång tid att komma över ett förhållande, de var ju förlovade. Fast det visar kanske bara vad T egentligen kände om deras relation. Fast just det ja, det va ju en vecka som räckte för honom, innan han blev medlem på sidorna igen.

Sen skriver du ngt om att mogna och växa upp, det är ju just det "vissa" måste göra och stå för det dom har gjort.

Själv tycker jag det är bra att anna är så öppen och pratar om det, så andra blir varnade och slipper vara med om samma sak med denna T.



Tycker också det är konstigt att du väljer att ta denna diskussion med anna iställer för att diskutera med T om det han har gjort fel istället.



Sen skriver du att anna beter sig som om detta vore ett världsproblem, det är det ju för anna på det sätt att han valde att rasera hela hennes värld och vardag med det han gjorde.



Tycker också du bryr sig otroligt mycket för att inte känna denna "T" som du påstår.

Något som inte är normalt för mig, är att försvara en som har gjort något så fruktansvärt fel, och sedan bli arg på anna.



Att folk ens kan med!!!

2011-01-06 @ 20:17:56
Postat av: Hanna

herre jesus! Håller med dig som skrev senaste kommentaren, hur kan folk med och hacka på en människa som verkar blivit så sårad! det är ju synd om henne och inget annat.

2011-01-06 @ 20:32:37
Postat av: Annas stolta mamma

Jag är så stolt över att du har hög moral och stark självkänsla. Du värderar trohet och ärlighet högt. Du sitter inte och tycker synd om dej själv, trots att kärleken svek dej på ett grymt sätt, utan hittar istället en utväg genom att skriva av/ur dej! Jag är så stolt över att du inte ser dej som ett offer eller att du skulle ha någon skuld i vad som gjorts mot dej. Fler unga tjejer behöver lära sej att stå upp för sej själva och inte vika ner sej för andra som vill dem illa. Jag är så stolt över att du orkar dela med dej av dina erfarenheter till andra som behöver stöttning! Jag är så stolt över att vara din mamma:)

2011-01-06 @ 20:40:10
Postat av: emelie

kan inte sluta undra över;



"du har som du påstått blivit utsatt för

nu 2 killar som behandlat dig illa.... du kanske ska ta och börja fundera på att du

kanske får dessa att behandla dig på de viset.... man lever 2 i ett förhållande"



HUR FAN gör man för att få någon att leva ett dubbel liv? ha två invecklade förhållanden på olika orter, eller spendera all sin vakna tid till o ragga på 20år yngre tjejer för att de ska näcka sig i camen?



Om någon har svar på detta borde man ju också ha svar på hur man inte ska göra.

Det skulle jag vilja veta, för då kan jag förhindra någon att förstöra mitt liv, och jag skulle ge JÄVLIGT mycket för den informationen.



Men tyvärr finns det inga magiska ord, SVIN finns det över allt. Och de största svinen av alla är de som vet vad de gör.



När man vet att någon gått igenom något sjukt jobbigt men gör samma sak mot den som den förra, är det inte vad man gjorde som sårar.

Utan att man medvetet låter denna person gå igenom samma skit igen, och man bry sig inte ens.



Finns inga "FÖRLÅT!!" som hjälper mot det, för såret att redan rivits upp. Så TYVÄRR är det bara att tacka och ta emot av den skiten och stanken som studsar tillbaka.

2011-01-08 @ 01:42:15
Postat av: Anonym

shit... snacka om tjötigt detta alltså....! vet vad du anna har gjort och vem och vilka du har kontaktat... Vad "T" har gjort i sitt tidigare liv har du INGET med att göra!! SLUTA FÖRSTÖRA MER NU!!

Du har sjunkit till den lägsta nivån en människa kan göra... det "T" har gjort är ingenting i jämförelse med vad du har ställt till med nu!!!! Att blanda in ett barn i det hela är fan lågt Anna..!! Kan inte "T" få sköta det han hade i sitt tidigare liv själv... du är ute ur bilden nu!! du ska inte ha nått med vårat eller hans liv att göra.. sitt o lägg ner energi på din bok du ska ge ut istället!!!

2011-01-08 @ 12:46:24
Postat av: Alice

Hoppsan behöver visst hjälpa till med översättning här: Oh Lord blir på svenska: Åh Herregud. Detta uttryck använder Anna väldigt ofta och hade du kännt henne hade du vetat det. Den enda som numer nämner "T" i denna blogg är ...ja, jag vet ju inte vem du är men ibland känner du "T" och ibland inte???Hur hänger det ihop. Hur lågt är inte det? Du är också den enda som ger oss läsare information om honom. Hoppas att han uppskatter det! Tackar för det men beskyll inte Anna för att vara TJÖTIG!!!!

2011-01-08 @ 13:39:49
Postat av: jennie

Som mamma skulle jag vilja veta allt om de människor jag släpper in i mina barns liv... och vad menas egentligen med att dra in ett barn i det hela? har T barn? eller är Anna gravid?

2011-01-08 @ 13:49:36
Postat av: Anonym

jag vill som sagt i ett tidigare inlägg igentligen inte säga vem jag är med tanke på allt man säger använder hon emot en... och kan bete sig hur som helst... och det här med att ett barn är inblandat vet annna exakt vad jag menar med och säkert många andra också...! Lågt som FAN!!!!!

2011-01-08 @ 15:59:39
Postat av: Anonym

det verkar som du tycker detta är värre än vad T gör eftersom han uppenbarligen inte skriver här, eller hör av sig till anna...

Om han har något han skäms för i sitt tidigare liv får han stå för det lika mycket som han får stå för det han har gjort mot anna.



2011-01-08 @ 16:15:35
Postat av: annas mamma

Jag har kännt Anna i snart 23 år och hon har aldrig vänt någonting emot någon om det inte varit BEFOGAT!

Hon är uppfostrad så, att man får stå för och ta konsekvenserna av sina handlingar. Hon tror "tyvärr" att det är så det ska vara... Att "T" behöver försvaras med hjälp av både lögner, påhopp och antaganden (omgjorda till "sanningar") visar ju tyvärr bara på hans skuld. "det "T" har gjort är ingenting..." är rädd att det glömts bort vad som är orsaken till att Anna reagerat (på sitt sätt, med ALL rätt)som hon gjort???? Som sagt. I Annas värld får man stå för vad man gjort!

2011-01-08 @ 16:43:30
Postat av: emelie

SARA!! Anna har inte förstört något för torbjörn, det har han själv gjort.



Från första dagen jag träffade torbjörn har han ljugit och vridit på saker som hänt. Försökt prata sig ur de när jag har ifrågasatt det, men han har bara snurrat till de mer. Har svårt att tro att han beter sig annorlunda hemma.

Har själv vänner som beter sig så och man lär sig att acceptera dem för hur de är.



MEN med torbjörn har jag aldrig kunnat göra de. För hans mest konstiga kommentarer rör hans barn. Jag skulle tycka synd om honom för han hade sån ångest över att inte få träffa sitt barn. MEN HAN HAR RÄTT TILL DE!! som jag sagt till honom många många gånger men nä man skulle bara tycka synd om honom vilket lyste igenom ganska så fort.

SÅ VEM FAN ÄR DET SOM SKADAR BARNET!!!!

anna har inte gjort något som förändrar den situationen som torbjörn redan skapat.



Sen snälla sara jag känner inte dig, men anna skulle aldrig hoppa på dig. Sen ni började umgås har hon bara pratat gott om dig, och hur nära ni kommit varandra. När du nu kommenterat hennes blogg har hon nu inte bara förlorat sin (vad hon trodde) livs kärlek utan också en BRA VÄN!!

2011-01-08 @ 18:25:15
Postat av: Annas MYCKET STOLTA mamma

Ja det är väl bara så att jag måste gjort nåt rätt...starka barn som står upp för den som är illa behandlad!!!!!!!!!!Hur nöjd kan man vara!!

2011-01-08 @ 18:52:00
Postat av: Emelies MYCKET STOLTA mamma

Vad skönt Emelie med en åsikt från någon som inte blivit sviken, lurad och utnyttjad av "T" ...och heller inte en släkting. Då får man ju en mer neutral "bedömning"...

2011-01-08 @ 18:57:32
Postat av: Anonym

Att stå för det man gjort ska man verkligen göra. Inga konstigheter. Men att stå för saker innebär inte att man ska bli uthängd på internet eller facebook.



Att stå för något är att inse att man gjort fel och erkänna det för den/dem som är drabbade. Samt även be om ursäkt.



Men att Anna som är sviken kontaktar mammam till T:s son. Till vilken anledning? Vad vinner hon på det? O vad ger henne anledning till att göra det?



Om vi, även jag inkluderat, lät Anna o T vara ifred. O sköta sig själva skulle detta bli mycket lättare för alla parter.



Bara för man har en massa åsikter, o i vissa fall om en person man inte träffat.Behöver man inte skriva det på internet. Då kan man hålla dem för sig själv.

2011-01-09 @ 12:46:09
Postat av: arg mamma

Hur Anna hanterar situationen efter vad hon varit med om måste väl vara upp till henne!?!

Hon har inte, mej veterligen, nämt hans namn varken på fb eller i bloggen. Den som håller liv i "T" är ju du.Vad vet du om vilka hon har kontaktat??????

Och med att lämna dem ifred menar du att det är ok för tre VUXNA människor att sitta och titta på och komentera elakt när hon GRÅTANDE packade SINA saker!

Vem har lagt ribban?

2011-01-09 @ 13:58:50
Postat av: SARA

Anna lägger sig i? Är man en mamma så vill man väl veta allt om sitt barns pappa, och T har inte velat ha någon relation med sin son på ett och ett halvt år. Och jag vet mycket väl varför för jag har fått det förklarat av T själv och tyvärr är anledningarna inte vettiga. Det är väl bara helt underbart om anna och Ts barns mamma kan ge varandra styrka i det här läget. Är det någon som borde vara vuxen och mogen så är det väl ändå en 37årig pappa men han har visat kanske väl vad han går för. Och åsikten har jag för jag själv lärt känna honom.

2011-01-09 @ 14:40:43
Postat av: SARA

och förresten, uthängd? Anna har inget annat än berättat hur han och ni betett er vid något tillfälle, skulle inte kalla det uthängd direkt men. Man får helt enkelt stå för vad man gör. Varför ska man tysta ner sådant?

2011-01-09 @ 14:42:39
Postat av: gladare mamma nu

Tyvärr måste jag svara på den anonyma komentaren.

Tack för info om "T"s son:)

Hur kan det vara ok att använda internet till att porrsurfa, spela, runka i webkameran och betala för att tjejer ska visa sej, bakom ryggen på en intet ont anande flickvän men inte till att berätta den SANNA berättelsen om sitt liv?

Skulle du vilja att dina barn umgicks med en man som

SE OVAN (är för pryd för att skriva det igen...)

Det ville inte jag och inte "T"s sons mamma heller så klart!!!!!!! Kramar till oss starka mammor som sätter våra barn först!!!

2011-01-09 @ 14:45:45
Postat av: Anonym

Jag har inte påstått att Anna nämnt T vid namn någonstans. Men han har fortfarande figurerat i blogg och på facebook. Dock vid namnet T. O alla vet ju vem hon vart ihop med. Så om inte alla deras gemensamma vänner är IQ-befriade så har dom nog räknat ut vem T är.



Men nu är jag inte med. Anna packade sina saker gråtande?? För att citera ett tidigare inlägg ur denna blogg



"De va arga för att jag tog ALLT

men han hade redan packat typ allt åt mig.."



Det kan inte ha vart så mycket att packa kvar.



Sen vilka hon har kontaktat, är det svårt att räkna ut om man vet att T:s barns mamma heter Sara o bor i Göteborg. Anna lägger ut en bild på en spårvagn o talar om att hon ska hälsa på en nyfunnen vän med ett "gemensamt förflutet". Att Sen Anna även sagt att hon ska ta kontakt med Sara, det gör ju inte bevisbördan mindre direkt.



Sara, även om du har en åsikt om honom. Borde det inte vettigare att ta det med T istället för att prata om det i ett internetforum. Och varför ska Anna och Sara ge varandra stöd. Dom har aldrig haft en relation med varandra förrän Anna valde att ta upp kontakten. Vilket för mig är väldigt konstigt.



Brukar man ta kontakt med sina före dettas tidigare partners?



Vad vet jag, men det rimmar konstigt. Eller är ni kompisar med alla era före dettas tidigare partners?



2011-01-09 @ 14:55:24
Postat av: Anonym

Annas mamma. Fråga din dotter vad man kan använda internet till. Hon o T träffades på en sån sida du beskriver tidigare.

2011-01-09 @ 14:59:15
Postat av: SARA

hm Tagit det med T har jag redan gjort, flera gånger. Och Borde det inte vettigare att ta det med Anna istället för att prata om det i ett internetforum???????? Och jo normalt tycker jag det är i det här läget. Och sen har väl inte du att göra med vem hon pratar med eller?

2011-01-09 @ 15:30:34
Postat av: Annas mamma

Oj trodde du inte jag visste hur dom träffades?

2011-01-09 @ 15:31:55
Postat av: Anonym

Klanka då inte på T om vad han gör på nätet o vilka sidor han besöker. Anna var ju inne på den sidan för en sak också...



Sara, Jag har inte sagt att jag har med att göra vem Anna pratar med... Jag sa att det var konstigt. Inget annat. O vad är det som är normalt i det här läget att man gör det. Förklara gärna. Då kan jag sluta grubbla på det.



För T är inget as. Han har gjort Anna illa. Det har han. Men han har också bett om ursäkt för det. O nej, det gör inte allt bra.



Men ska man börja gräva så kan man nog hitta mycket skit som är gammalt om vissa andra också...



Men man behöver inte skriva om allt på nätet för det.

2011-01-09 @ 15:41:28
Postat av: mamma igen

Du har mycket åsikter men vill tydligen inte svara på några frågor... men det gör jag.

Om det inte fanns nåt att skriva om "T" så skulle hon inte kunna göra det eller hur? och om du vill få det till att det inte är sant så känner du nog inte "T" så väl som du tror.

Så vitt jag vet så vet du väl exakt vad hon packade med sej...

och skitsnacket ute på balkongen om att vara vänner, du och Anna, det gick hon tyvärr på!!!!!!!!!!!

Sen att Anna lagt ut en bild på en spårvagn och har vänner på fb som heter sara (finns många där) gör att du påstår att du VET vad som sagts osv...

Vem Anna knyter nya kontakter med är väl hennes sak eller och om de kan ha hjälp av varandra så är det väl bara helt UNDERBART! Tycker du inte att de kan behöva det?

2011-01-09 @ 15:43:02
Postat av: SARA

Men vem har grävt? anna har bara skrivit det HON varit med om och inget annat. Och om du nu syftar punkter på mig eller anna så varsegod och gräv och skriv ut det i en blogg eller på facebook.

2011-01-09 @ 15:48:45
Postat av: mamma

Nu har jag frågat min dotter då.

Hon har det senaste tiden lärt sej MASSOR om vad man ha internet till. Har ju bott med en expert...

Hon hade en " sån sida " i tre dagar. (det var tyvärr då de träffades)Hon är 22 år och såklart nyfiken på det mesta. Fullt naturligt men när man är vuxen med RÅGE och är mycket aktiv på åtminståne fem stycken och fortsätter med detta även när man är i en relation och bakom ryggen på sin flickvän då

känns det allt annat än naturligt...

2011-01-09 @ 16:55:55
Postat av: emelie

SARA.. om din kille/man vad han nu är! skulle varit otrogen eller liknande mot dig, sårat dig som du aldrig trott att ingen någonsin igen skulle göra. om du ändrade din facebook status till singel tror jag av ren äcklig nyfikenhet att folk skulle fråga varför.



Du menar då att all den ilskan och sorgen som jag hoppas du känner då, skulle aldrig få dig att skriva att han var ett jävla as.



Kan säga så här, Jag har aldrig gillat torbjörn men jag har aldrig sett anna så lycklig som hon var med honom. Att hon skrev ut på facebook vad han gjort var för att hon visst att hon skulle gå tillbaka till honom annars. Personligen tycker jag det var hur bra som helst för jag slapp en jävla massa jobb med att övertala henne om att hon är värd mer än en gammal gubbe.



Och sen var torbjörn inte så jävla mycket bättre på att hålla käft, då det första han gjorde vara att gå o snacka skit om anna på krogen. Inte till hans vänner utan annas.



Och vill du ha ett slut på det här, sluta kommentera. Jag är bara en av oss som undviker att lägga mig i sånt här på nätet, men när jag ser hur ledsen anna blir av det som skrivs kan jag inte låta bli. Så sara du kan få det här att sluta när du vill. Anna har inte nämnt nått om torbjörn i sin blogg på länge utan det är bara här som snacket lever vidare.



Så som du säger till anna "lägg ner och gå vidare med ditt liv"

2011-01-09 @ 21:30:05
Postat av: emelie

Att man kontaktar ett ex när man blivit sjukt sviken, ser inte jag som något konstigt. Man kanske behöver det för att inte lägga all skit på sig själv, utan få höra från någon annan att han var en skit mot henne med.

2011-01-09 @ 21:38:10
Postat av: Anonym

Blir mer o mer intressant detta. För historien som ni berättar om ändrar sig hela tiden.



Ena dan har han pratat med tjejer i 4 månader, sen är det hela förhållandet. Mycket grejer är olika från dag till dag,



Åh hur kan man tro att allt man köpt blir ens eget om man flyttar isär. Spelar ingen roll om Anna betalat för allt. Sambolagen gäller. 50% var. O sen betalade väl inte anna en krona i hyra eller för el, bredband, försäkring.Så det jämnar ut sig... Men hon ska ändå ha allt... O ni säger att det är rätt...



Vilket jävla skämt... ha ha ha ha...



Noll Koll...

2011-01-10 @ 10:32:14
Postat av: Anonym

nämen oj... tar ni bort inlägg nu... måste vart en öm tå...

2011-01-10 @ 10:42:46
Postat av: mamma

OJ då, Ja visst är det en STOOOOR skillnad på att prata med andra tjejer i 4 månader än hela förhållandet. Eftersom detta skett bakom ryggen på Anna så kan ju ingen mer än "T" veta säkert som jag nog tror att du förstår...?

ja snacka om noll koll men det är tydligen du som har det. Anna har betalat hyra, mat, bil o dyl och om du fått veta nåt annat så är det tyvärr inte sant...men du var ju med och fick veta detta av BÅDE anna och "T" när vi hämtade sakerna som Anna betalat för. Vart är de saker som "T" betalat för som de ska dela 50/50 på då?????????

Du var visst inte med (det var jag och du satt i samm rum) när "T" sa att hon självklart skulle ta med det som hon hade betalat! Anna frågade en gång till för att vara säker på att hon uppfattat det hela rätt OCH DET HADE HON enl "T" och har DU nån koll på allt hon lämnade kvar SOM HON BETALAT FÖR???? Det hoppas jag att "T" har i alla fall!och jag förmodar att det var honom hon skulle göra upp med...

2011-01-10 @ 10:51:25
Postat av: Sara

Vad är det för inlägg som är borta? Isåfall bara bloggen som hakat upp sig. Finns inga ömma tår här.

2011-01-10 @ 10:59:32
Postat av: LÄTT IRRITERAD MAMMA

DET ÄR EN SAK ATT HA ÅSIKTER MEN DÅ FÅR MAN JU RESPEKTERA ATT ANDRA HAR DET OCKSÅ OCH INTE BETE SIG SJÄLV PÅ ETT SÄTT SOM MAN FÖRDÖMER HOS ANDRA!!!



även om jag inte känner den här T

REN O SKÄR LÖGN



tycker jag att människor ska fatta sig en egen uppfattning om en person men du

väljer att människor ska få den uppfattningn du har via nätet..

BORDE JU ISF ÄVEN GÄLLA UPPFATTNINGEN OM ANNA….TEX VIA FB!?!



nu har det gått såpass lång tid

att du kan ta o sluta lägga dig i hans liv o ta vara på ditt eget istället...

TACK DET SAMMA MEN DET ÄR JUST VAD HON FÖRSÖKER GÖRA PÅ SITT SÄTT



Om vi, även jag inkluderat, lät Anna o T vara ifred. O sköta sig själva skulle detta bli mycket lättare för alla parter

OCH DESSA KOMMENTARER GÖR DET OCKSÅ LÄTTARE DÅ ELLER?

OCH HUR VET DU VAD SOM ÄR BÄST FÖR ANNA?



Tycker att man kan säga sanningen men av den erfarenheten jag har så måste man ta det du säger med en nypa salt

SE FÖRSTA KOMMENTAREN, SÄGER VÄL ALLT



jag vet vad han har gjort och inte gjort det har både du och han talat om för mig...

OM DU VERKLIGEN VET DET OCH ÄNDÅ FÖRSVARAR DET…



blanda inte in en massa andra...!

BARA DE TRE SOM VA PUBLIK NÄR ANNA HÄMTADE SINA SAKER DÅ ELLER?



sluta lägga din "dyrbara" tid på att trackasera honom och familjen...!

HAR INTE SETT ETT INLÄGG FRÅN ANNA OM HONOM ELLER FAMILJEN PÅ LÄNGE. DÄREMOT I DINA KOMMENTARER



vet vad du anna har gjort och vem och vilka du har kontaktat...

REN O SKÄR LÖGN…IGEN



Att blanda in ett barn i det hela är fan lågt Anna..!!

ENDA INFON OM BARNET KOM HÄR



du ska inte ha nått med vårat eller hans liv att göra..

DET HAR HON VÄL INTE HELLER????



jag vill som sagt i ett tidigare inlägg igentligen inte säga vem jag är med tanke på allt man säger använder hon emot en... och kan bete sig hur som helst...

PÅ TAL OM ATT MAN SKA FÅ BILDA SEJ EN EGEN UPPFATTNING OM FOLK.

INTE EN RADFRÅN ANNA HAR ”ANVÄNDS EMOT DEJ”



Men att stå för saker innebär inte att man ska bli uthängd på internet eller facebook.

BORDE INTE ANNA HELLER BLI ISF



Bara för man har en massa åsikter, o i vissa fall om en person man inte träffat. Behöver man inte skriva det på internet. Då kan man hålla dem för sig själv.

GÄLLER TYDLIGEN BARA ANNA



"De va arga för att jag tog ALLT

men han hade redan packat typ allt åt mig.."

DU VAR JU MED!!!! HON TOG MED DET SOM VAR HENNES OCH SOM HON OCH ”T” KOM ÖVERENS OM. HAN HADE PACKAT EN DEL INNAN.



Det kan inte ha vart så mycket att packa kvar.

DET VET JU DU SOM VAR EN AV DEM SOM SATT OCH TITTADE PÅ!!!!!!!!!



Sen vilka hon har kontaktat, är det svårt att räkna ut om man vet att T:s barns mamma heter Sara o bor i Göteborg.

NU FICK ALLA VETA DET OCKSÅ OCH DETTA ÄR BARA NÅT SOM DU ”RÄKNAT UT” INTE VET



Bevisbördan

HOPPSAN…BEHÖVS DET?



Och varför ska Anna och Sara ge varandra stöd. Dom har aldrig haft en relation med varandra förrän Anna valde att ta upp kontakten. Vilket för mig är väldigt konstigt.

VAD ÄR KONSTIGT? ATT TVÅ TJEJER BLIR VÄNNER. OCH VARFÖR SKULLE DE INTE GE VARANDRA STÖD???? OCH SKULLE TRO ATT DET ÄR LIKA KONSTIGT ATT KONTAKTA SIN BRORS EX FÖR ATT LJUGA OCH PRATA ILLA OM ETT ANNAT EX…



Vad vet jag, men det rimmar konstigt. Eller är ni kompisar med alla era före dettas tidigare partners?

VISSTE INTE ATT ANNA VA KOMPIS MED ALLA FÖRE DETTAS TIDIGARE PARTNERS…



2011-01-10 @ 11:01:08
Postat av: Sara

Sambolagen hit och dit, man borde snacka samveteslagen i det här läget.

2011-01-10 @ 11:02:25
Postat av: saras mamma

ja då skulle snacket om "bevisbördan" hamna i ett annat läge...

2011-01-10 @ 11:06:08
Postat av: Anonym

nämen oj... tar ni bort inlägg nu... måste vart en öm tå...

du kan tyvärr inte använda detta MOT Anna. Hon jobbar och har inte tid att hålla koll på elaka kommentarer på bloggen just nu.Jag är inte så insatt men det är väl bara hon som kan radera???

2011-01-10 @ 11:17:33
Postat av: Anonym

O sen betalade väl inte anna en krona i hyra eller för el, bredband, försäkring.Så det jämnar ut sig... Men hon ska ändå ha allt... O ni säger att det är rätt...

EFTERSOM DU STÄLLER EN DIREKT FRÅGA SÅ KAN JAG SVARA IGEN: HON BETALADE FÖR SEJ!DET VET DU JU REDAN??? HON SKULLE INTE HA ALLT. BARA DET HON BETALAT FÖR!!!!MYCKET LÄMNADES KVAR AV DET HON HADE BETALAT!!



Vilket jävla skämt... ha ha ha ha...



Noll Koll...

VAD ÄR SÅ VÄLDIGT ROLIGT...?

2011-01-10 @ 11:31:53
Postat av: ida

vill bara säga en sak, tycker synd om dig anna, vad är det för familj den där idioten till kille har?



Varma kramar från mig!

2011-01-10 @ 18:35:46
Postat av: Anonym

ja man börjar ju undra. sparka på den som redan ligger för att det verkliga svinet ska komma lindrigare undan.

2011-01-10 @ 18:57:53
Postat av: ida

förstår inte hur hans beteende skulle verka bättre av att smutskasta anna? gjort är ju gjort. det kommer han aldrig undan



stå på dej tjejen

2011-01-10 @ 19:00:24
Postat av: emelie

sara....



Anna betalade, alla möbler, maten, delar på bilen, vintedäck till bilen, tapeter och allt små krafs.

Och ni blev väl fina i håret då och då, det märktes inte i annas plånbok.

plus att hon gav torbjörn pengar lite då och då för att hon ville bidra idiotiskt nog MER till hyran.



Om de skulle rättat sig efter sombolagen skulle anna gått hem med detsamma.

Soffan som de fick tillbytt var de tyvärr tvugna att betala 3000kr för, alltså ett gemensamt inköp.

Men vid uppdelning skulle den ändå räknats på fulla summan vilket var runt 14000kr om jag minns rätt.



Anna skulle då kunna plockat på sig möbler för 14000kr vilket jag inte tror att hon fick med sig hem ens.



Sen hade de kunnat börja dela på skräpet som blev kvar som ingen vill ha...

2011-01-10 @ 19:58:17
Postat av: mamma

ja man undrar ju vem som har noll koll...och hur kan två bord, åtta stolar och två byråer tömma en vuxen karls lägenhet? hade han inget när hon flyttade in? nej, sambolagen, enl publiken vid delningen, går ut på att det som "T" köpt är hans och det Anna köpt ska delas 50/50

konstig tolkning av lagen...

2011-01-10 @ 20:17:42
Postat av: mamma

Anna med syskon! Lova mej att jag slipper vara med när ni är TRETTIOSJU ÅR och göra slut med er partner!!!! Hoppas såklart att ni inte ens tänker tanken att göra slut. Skulle bli så tomt efter de underbara "respektive" som finns i familjen nu.

2011-01-10 @ 20:20:53
Postat av: Leo

Tycker verkligen den här diskussionen är vettig, verkligen! mycket vettigt att ta det offentligt på nätet.



förstår inte riktigt varför man ska hänga ut folk när ett förhållande har tagit slut, men det kanske beror på att jag känner "T" o alla som gör det verkar ju ha fel.



när ett förhållande har tagit slut för mig så har ingen av oss 2 som var i förhållandet lagt ut massa trevliga statusrader på Facebook eller startat en blogg.



sen tycker jag att det är coolt att mamma är stolt, det måste man ju vara när ens dotter hänger ut människor på nätet! självklart förstår jag att du är på annas sida men kan inte förstå att du är stolt för att hon skriver saker som förstör en annans persons liv! är säker på att min mor inte skulle vara så glad om jag hade hängt ut någon på nätet!



T kanske också skulle starta en blogg, verkar ju locka många läsare det här ämnet iaf.



glad påsk!

2011-01-10 @ 23:47:53
Postat av: mamma

ja du, lite konstigt resonemang att alla som känner "T" verkar ha fel??? Anna var tillsammans med honom i ett års tid så hon kan väl sälla sej till eran skara... när dina förhållanden tagit slut har du kanske inte blivit så grundlurad, sviken,utnyttjad och bedragen som min dotter har blivit. kan vara därför som du hanterat situationen på ett annat sätt! skulle hon ljugit på fb och skrivit att de gled isär...? FÖR HANS SKULL??????????????? SJÄLVKLART är jag stolt över att min underbara dotter tar sej ur detta på ett sätt som gör att hon kan gå vidare och inte blir knäckt av ATT HAN HAR FÖRSTÖRT HENNES LIV! hade "T" varit en "vanlig" pojkvän och de bara hade gjort slut, vad hade hon då haft att skriva om? och vadå på Annas sida. kan man va på nån annan sida efter vad han har gjort? att sedan Anna blir uthäng med både antaganden och lögner både här och på fb verkar inte störa dej direkt. Anna berättar bara den SANNA historien om vad hon har varit med om och tydligen är sanningen svår att tackla för er. ( ja ni är ju bara två...)

2011-01-11 @ 07:36:37
Postat av: Tommy

Tycker att Leo verkar lost, du gillar inte att diskussionen sker offentligt men du vill ändå vara med och deltaga i den..



Rimmar ju illa i mina ögon..

2011-01-11 @ 09:05:24
Postat av: SARA syster till anna

Leo, jag har också varit i ett förhållande och vi gick ur det som vänner och ingen hade gjort den andra illa så självklart skrevs inget ut någonstans för vi var vänner. MEN i annas fall så är det annorlunda för hon har blivit så jävla lurad. Du ska veta att hon var så snäll och trevlig och ville till och med hjälpa T(även efter allt sjukt han gjort mot henne) och förbli vän med hans familj som hon tyckte så bra om. Han erkände allt han gjort för anna och sa att han behövde hjälp. men några dagar senare fick hon ett samtal av en helt omvänd T som var förbannad och anna blev då bedrövad ska jag säga dig. JAG var förbannad men inte anna. När hon skulle hämta sina saker var hon skit nervös hur T och hans familj skulle vara när hon skulle åka dit. Jag övertygade då henne om att självklart skulle dom förstå henne eftersom dom visste det T gjort(men tydligen inte allt) Men icke, situationen blev helt annorlunda... Och en massa statusrader? Hon skrev den dagen då hon fått reda på vad han gjort och det är fan en förmildrad del av hela sanningen och allt han gjort. Det sjukaste är att ni vet inte ens varför hon skrev ut det, jo hon satt gråtandes och ville gå och slänga sig rakt in i en vägg i ren panik så hon valde att skriva den statusraden för att försäkra sig själv om att hon inte skulle stanna kvar hos T. Han har ju gjort sina val varför får då inte hon göra sina? Smeknamnet miss fejsbook har hon till och med fått av honom eftersom han vet hur hon är där men han gjorde ändå allt den han gjorde bakom ryggen på henne. Sen är det fan sånt man får ta när man beter sig så illa. Och jag börjar faktiskt undra om du ens vet om vad han har gjort? Anna har inte ens skrivit hälften. Det enda anna har skrivit är sanning. Tror du att hon ljuger?

2011-01-11 @ 09:28:45
Postat av: Moster Mia

Hur kan man tycka att det är så fruktansvärt att det skrivs om detta på internet, när det är ni som hela tiden håller liv i diskussionen. Torbjörn har väl själv laggt ribban på vad som är legalt att göra via internet när man har en massa kontakter med och betalar för att tjejer ska visa sig i webcam och tillfredsställer sig själv. Hur kan man då ha åsikter om att Anna skriver om sitt liv och det hon blivit utsatt för på sin egen blogg. Det är helt fritt att läsa denna blogg och om ni tycker att det är så mycket osanningar som skrivs varför fortsätter ni att läsa och kommentera. Det har skrivits att Anna ska växa upp, men man kan ju fråga sig vem som behöver det mest en 22 åring eller en 38 åring.

Stå på dig Anna du är stark!

2011-01-11 @ 10:31:47
Postat av: Anonym

Herre Gud!!!



Snacka om att ha snurrat till det för sig...



Denna diskussion lever vidare för att Anna valde att börja den! Sen har det eskalerat iväg så till den milda grad att några få väljer att till slut försöka få upp ögonen på de som inte riktigt har koll.



Att "T" blev arg efter att han sagt förlåt och bett om ursäkt för vad han gjort, är inte så konstigt.



Anna kom med en väldigt lång kravlista som heter duga. Men eftersom mig veterligt har ingen skrivit ut den här. Hade man gjort det så kanske man hade börjat se Anna på ett helt annat sätt. Kontrollfreak är bara förnamnet!



I ett sådant förhållande hade INGEN velat leva i!



Självklart så väljer ju även "Ts" vänner och släktingar att till slut skriva eftersom vi som ni vill ju ändå försvara de som står oss nära. Även när man gjort fel och oavsett hur gammal man är.



Hade jag haft en sådan Mamma som Anna verkar ha så hade jag skämts ögonen ur mig!! Att du har mage att skriva om hur "Ts" familj hanterade situationen när ni kom för att hämta "Annas" grejer. Har fått det förklarat för mig att "Ts" familj kom dit med öppna armar, men när ni kom dit så blev de totalt överkörda. En gapande galning till mamma som inte kunde prata som vuxna utan valde att skrika till "Ts" familj att hon spottade dem i ansiktet!



Behöver man säga mer??? Tror inte det!!



Jo egentligen finns det massor....



2011-01-11 @ 12:26:09
Postat av: mamma

snälla lilla du...

denna diskussion började med vad T gjorde eller?

vart ser du att Anna är med i diskussionen överhuvudtaget?

att Anna blev arg efter vad HAN gjort är väl inte så konstigt?

kravlistan trodde jag var mellan dem men ska be Anna att lägga ut den eftersom att DU vill det!



Allt som nån som står en nära gör är väl inte försvarbart i min värld men...

stackars Anna att jag är en sån vidrig mamma som har mage att INTE ljuga om att jag var med när hon hämtade grejerna, att jag visst höjde rösten och det var visst jobbigt för dej, eller oj just det, du va ju inte där. Ts familj, trodde du räknade dej dit, vilka öppna armar pratar du om? Menar du er tolkning av sambolagen som bara skulle avnändas om det var till Ts fördel eller menar du när ni satt och hånade Anna?????????en eloge till T ( om än motvillig) för att han iaf hjälpte till att bära!

denna gapande galning till mamma har aldrig spottat nån i ansiktet och ang att prata vuxet så behöver du nog läsa igenom dina egan kommentarer...

2011-01-11 @ 13:15:54
Postat av: SARA syster till anna

Men herregud. Tycker faktiskt att du kan ge upp nu, jag är väl inte på T och tjatar och slänger skit på honom även om jag skulle vilja det efter allt han gjort emot anna. Det är T som gjorde sjukt mycket fel och han har satt sig i den sits han gjort alldeles själv. MEN som sagt jag är fan inte på honom så du kan ge upp det här att vara på min syster nu.

2011-01-11 @ 13:28:14
Postat av: Anonym

Hoppsan!!



Ni slutar aldrig att förvåna!



Ser att ni inta har riktigt koll här!



2011-01-11 @ 14:07:02
Postat av: emelie

ärligt talat.

Anna skrev det hon kände att hon behövde skrika av sig. Hon har gått runt i ett år o försvarat torbjörn för att han är i ihop med en 22 åring. För hon har aldrig sett honom som 38 utan som hennes livs kärlek.



och bara dagarna före de gjorde slut satt hon och peppade en vän att lämna sin pojkvän som misshandlat henne.

Att det går att träffa underbara killar trots att man blivit fysiskt eller psykiskt misshandlad.

Hon tog sig själv och torbjörn som ett exempel till detta.



Sara och Leo om ni bara hade fått uppleva annas år innan torbjörn och vad hon varit med om. Kan tänka mig att det hon berättade om linus var i en ganska skämtsam jargong till er, om jag känner anna rätt.



Men det tog sjukt hårt på henne och hade ni varit med då och sett henne tror jag att ni hade förstått hennes reaktion nu.



Ni hade då också fått uppleva hur sjukt lycklig hon var med tornjörn, ingen av oss som känner henne har sett henne sån förut. Och jag trodde inte att hon skulle våga satsa så mycket på ett förhållande på länge, men hon gav allt och lite till.



Att sen då få veta detta om den man älskar, som vet allt och som inte fått den skämtsamma sidan av saker, slår nå ner vem som helst till botten.

Krav listan var för att hon ville ju vara med torbjörn, hon älskade ju honom. Men för att de skulle kunna hända behövde anna någon form av trygghet, vilket blev i kraven hon skrev. Anna visste hela tiden i bakhuvudet att de aldrig skulle kunna fungera, men hon hoppades på att torbjörn som förlovat sig med henne bara skulle säga absolut!! jag älskar dig och gör allt för dig, förlåt!

Att istället få höra att han kanske aldrig varit kär i henne överhuvudtaget....

Förstå hennes ilska och besvikelse för vad han gjort mot henne.



Sen, Tyvärr har facebook blivit som det blivit, folk skriver ju i princip om hur skiten på pappret ser ut efter de varit på dass. Och folk skriver mer personliga saker i bloggar än vad anna gjort.

Folk bryr sig väldigt lite i vad som står i sådana här bloggar om man är över 15.



Men visst trobjörn skulle kanske också starta en blogg och skriva vad han varit med om.

Då kan vi ju verkligen snack om att förstöra någons liv, sitt eget alltså!!!



Och det kanske inte i alla lägen är rätt att skriva ut saker på face, men för anna behövde hon göra det för att kunna bli förbannad på torbjörn, att på något snabbt sätt sluta älska honom och lägga det som hänt på honom och inte på sig själv. Och vilka mer än vi som sitter o läser dessa kommentarer kommer ens ihåg de nu? inte många skulle jag tro.



Så trots att det hon skrev om torbjörn på facebook var SANT,

Tro jag att många redan innan hon skrev om torbjörn hade tröttnat på hennes ihärdiga status uppdateringar och döljt henne i sin profil. Och dom som inte gjort det och som känner party, jobb eller torbjörns flickvän anna tar nog TYVÄRR det mesta hon skriver med en nypa salt.



Gjort är gjort, torbjörn kommer aldrig att kunna ändra på att han ljugit, sårat och bedragit anna. Och anna kommer aldrig be om ursäkt till torbjörn på facebook.



SEN är det väl fan ingen som mår bra av att slänga skit på varandra, tycker inte kommentarerna här är så jävla mycket "värre" än det anna skrev om torbjörn!!!!!!!

2011-01-11 @ 16:12:19
Postat av: Moster Mia

Du som inte vågar stå för dina inlägg med ditt namn säger att diskussionen på bloggen lever vidare för att Anna startat den, hur många inlägg har Anna här och hur hur många har du????? Du skriver att tillslut var Torbjörns familj tvugna att svara, vad jag kan läsa mig till så har hans syster Sara haft inlägg här ganska omgånde. Hur kan du tycka att Anna ska gå vidare nu det har ju gått så lång tid, det har inte gått så många veckor och ett sådant svek tar det tid att komma över. Men det är klart att tycker man det räcker med ett förlåt när man har ljugit, köpt sex via internet (som Anna till en del varit med och betalat då hon skjutit till pengar till Torbjörn då hans varit slut, och då kan man ju undra vem som har störst inkomst, en som nyss startat företag eller en som jobbar skift på Volvo),haft mycket kontakter med tjejer via internet. Man kan undra hur mycket som skall rymmas i ett förlåt....

2011-01-11 @ 17:01:36
Postat av: julia

Har suttit här och läst igenom annas bloggkommentarer, och funderar på det där att hon borde lägga detta bakom sig? borde isåfall inte du anonym lägga det anna skrivit bakom dig? var ju faktiskt i samma veva som dom gjorde slut hon skrev det på facet?

2011-01-11 @ 17:19:28
Postat av: En gapande galning till mamma

Emelie, underbara unge! en fråga först bara: borde inte du va på JOBBET nu? (kan väl gissa vem som står där och sliter när du sitter vid datorn...)

Du har så bra tankar och uttrycker dej städat, iaf ibland,så det blir så enkelt att förstå vad det handlar om. Just som du skriver, så är det!



och självklart måste det få ta den tid det tar för Anna att komma över detta. ja förlåt betyder väl att man erkänner att man gjort fel, inte att man har nån rätt att ställa krav på hur personen som väntas förlåta ska reagera?

2011-01-11 @ 17:34:11
Postat av: Anonym

köpt sex via internet?

2011-01-11 @ 18:01:56
Postat av: Anonym

Galning till mamma... Ganska korrekt beskrivning

2011-01-11 @ 21:02:50
Postat av: emelie

får väl rätt min mosters misstag,

köpt sexuella tjänster om du nu tycker det låter bättre??



SEN börjar jag bli riktigt FÖRVIRRAD!!!



Anna fick/får SKIT för att hon skrev nått om torbjörns familj, för de hade ju inte gjort henne nått. förutom att försvarat och stått på sin son och brors sida. Vilket skulle vara logiskt enligt sara.



GANSKA hög nivå på dubbel moral då du nu kallade min mamma för galning. Vad har hon gjort mer än att stått på sin dotter sida då?



Så ge upp nu, gäller alla!!



Känns som om alla fått sagt sitt, och inte fan kommer vi någon vart.

SARA är torbjörns syrra och kommer alltid stötta honom.

VI andra är vänner och familj till anna och kommer ALLTID stötta henne.



2011-01-11 @ 21:46:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0