no smoking

Ett och ett halvt år... utan rökning..
Jag som alltid oroat mig för vem jag skulle bli utan cigaretterna..
Jag tyckte det tillhörde min personlighet, eller i alla fall
så var det lätt att skylla på det istället för att sluta röka..
Jag har testat flera gånger, vissa gånger klarade jag mig längre än andra..
Många tycker det är konstigt att jag har rökt, jag som tycker det luktar så illa,
o i största allmänhet är känslig mot lukter..
Med i juli 2009 så började jag jobba på studio 27, hos min älskade Fia..
hon har den otroligt vackra salongen i sitt omgjorda garage där jag
spenderade en hel del tid..
Hennes goa ungar F, o R, då 10 o 7 år gamla blev som mina småsystrar..
vi badade, lekte, sov i tält, lagade middagar, hade tjejkvällar, jag klädde
till o med ut mig till en apa på deras barnkalas..
jaa vi blev tighta!
Så den kvällen när jag, tjejerna o deras kompisar skulle tälta på trädgården
så skulle jag ta mig en rök.. då bönade o bad de mig att sluta..det är inte bra!
(här är apdräkten jag fick klä mig i mitt i sommarn, dock utan denna keps..)
Shit, vad gör jag? Vad är jag för en förebild till dessa tjejer?
Jag vill inte bli en rökande mamma i framtiden (ta inte illa upp alla rökande mammor)(min egen mamma)
Jag vill fan inte lukta illa, lägga tusentals kronor varje månad på att
förgifta min kropp, jag vill leva, fullt ut... LÄNGE!
Den dagen slängde jag mina cigaretter o sen dess har jag tagit ett bloss,
ett år efter dagen jag slutade.. vilket smakade skit..
Nu sitter jag här, ganska stolt över mig själv.. JAG GJORDE DET!
O nu kan jag knappt fatta att jag har rökt under 8år av mitt liv..8ÅR!!!!
hur kan man då bara sluta hux flux?
Jag bestämde mig, jag ändrade mitt tankesätt..
Såg jag någon röka tänkte jag alltid förr:
ÅÅÅÅÅH, GE MIG! DET SER SÅÅÅ GOTT UT.. GAAAH!!
Nu tänker jag:
STACKARS HENNE/HONOM, SOM ÄR FAST I SKITEN, SOM RISKERAR SITT LIV,
FÖR DETDÄR,, SOM MÅSTE KÄMPA SIG UR DET I FRAMTIDEN..
LYCKOS MIG, JAG ÄR FRI FRÅN SKITEN NU...
Tack till F och R, Ni kanske har räddat mig från en tidig o smärtsam död..
Goa ungar, ni är bäst!
Alla behöver ibland en hjälpande hand.
//miss fejsbok

Kommentarer
Postat av: Malin K

Grymt bra av dig och sluta röka!! Och att du fortsatt vara rökfri, en bra bedrift!! Yo go girl!

2011-01-16 @ 15:29:57
Postat av: Bella

Bra gjort det!

2011-01-16 @ 15:32:12
Postat av: Sofie

Starkt gjort!

2011-01-16 @ 18:16:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0