mammor

morsan, mamma, mother, mor, mammi, mom...
Ni mammor blir så lätt bortglömda.
Man blir som mamma lätt tagen för givet.
Jag har en mamma, som jag har glömt ibland,
en som ser till att man aldrig går hungrig,
att man har rena kläder,
att man lär sig rätt o fel,
nån som tröstar, lyssnar o alltid förstår.

Mammor finns det på hela vårt jordklot,
någon som just nu ligger med ett barn halvvägs ute ur vulvan, ;)
någon som gråter för att hon inte kan ge sitt barn mat varje dag
någon som i denna stund förlorar sitt barn
någon som kämpar för rätten till sitt barn
någon som har massor av barn o bara njuter
någon som längtar efter fler
någon som lämnar bort sitt barn mot sin vilja
någon som busar med sitt barn
någon som gifter bort sitt barn
någon som ser sitt barns första steg i livet
någon som blir sviken o lurad av sitt barn...

ALLA ÄR MAMMOR, alla har burit dessa liv inom sig.
Det tycker jag är coolt, jag tycker att alla mammor ska
njuta av att ha gett liv åt en människa. Lite hängtuttar,
saggig hud o bristningar är väl bara en fis i rymden
när man fått något så värdefullt?

Era barn kommer älska er hur ni än ser ut,
vad ni än har på er, hur ni än mår..
Ni är inga dåliga mammor bara för att ni kanske glömmer
något ibland, eller inte kan ge 100 julklappar varje år,
erbjuda utlandsresor osv..
Tänk alla mammor som inte ens kan ge sina barn mat för dagen,
inte ens de mammorna är dåliga... bara mänskliga...

Som förälder har man inga rättigheter, bara SKYLDIGHETER!
Som barn, har man inge skyldigheter, bara RÄTTIGHETER!


Jag har längtat efter att få bli mamma sen jag va tio år gammal,
än har det inte blivit några men jag är grymt avundsjuk på alla
er som har någon som älskar er villkorslöst!

Detta är i alla fall mina tankar om er morsor där ute,
NI ÄR ASCOOLA! Ni har tålamod(oftast), är uthålliga osv..
Samtidigt har ni så mycket krav på er, ni ska även fortsätta
vara fru/flickvän/sambo, ni ska vara snygga, ha gott om pengar,
va glada, umgås...

FAN, man kanske bara vill gå hemma ensam med utväxt o flötit hår,
mjukisbrallor i sin ära, nån nerspydd gammal t-shirt,
käka bullar o kex hela dagarna o dricka
coca cola, man kanske inte bryr sig så mycket om en massa yta längre.
Man har ju faktiskt ett litet liv(eller flera) att ägna sin tid o ork på. Att ägna sitt liv åt!
DET ÄR OCKSÅ HELT OKEJ <3


Och nu är det FAN PÅ TIN ATT NI HYLLAS!
Alla mammor där ute, this is for you!










Mamma min mamma hör mig nu, när jag blir stor så vill jag bli som du
Med blommor som du samlar, och bär om sommaren
Som blåser när jag ramlar, min allra bästa vän
Mamma min mamma hör mig nu, när jag blir stor så vill jag bli som du
Och kunna alla saker du försöker lära mig
Och får jag välja en sak då vill jag precis som dig
Mamma min mamma bästa vän, om det är sant att man föds igen
Då vill jag bli en blomma och att du plockar mig
Och sätter mig i håret så att jag kan krama dig
Mamma min mamma vem är gud? vem gör så att solen lyser gul?
Vem tänder månens lampa? vem talar om att den ska ner?
och om du orkar svara så ska jag inte fråga mer
Du låter lampan lysa på mitt rum när det är kväll
Och jag får somna på din arm en stund, du är så snäll
Mamma min mamma hör mig nu, när jag blir stor så vill jag bli som du
Och kunna alla saker som du försöker lära mig
Och får jag välja en sak då vill jag bli precis som dig
Ja får jag välja en sak, då vill jag bli precis som dig


Mamma min mamma hör mig nu, när jag blir stor så vill jag bli som du
Med blommor som du samlar, och bär om sommaren
Som blåser när jag ramlar, min allra bästa vän
Mamma min mamma hör mig nu, när jag blir stor så vill jag bli som du
Och kunna alla saker du försöker lära mig
Och får jag välja en sak då vill jag precis som dig
Mamma min mamma bästa vän, om det är sant att man föds igen
Då vill jag bli en blomma och att du plockar mig
Och sätter mig i håret så att jag kan krama dig
Mamma min mamma vem är gud? vem gör så att solen lyser gul?
Vem tänder månens lampa? vem talar om att den ska ner?
och om du orkar svara så ska jag inte fråga mer
Du låter lampan lysa på mitt rum när det är kväll
Och jag får somna på din arm en stund, du är så snäll
Mamma min mamma hör mig nu, när jag blir stor så vill jag bli som du
Och kunna alla saker som du försöker lära mig
Och får jag välja en sak då vill jag bli precis som dig
Ja får jag välja en sak, då vill jag bli precis som dig
//miss fejsbok

Kommentarer
Postat av: Rita

Så fint skrivet! Man blir rörd, du är helt sagolik på att skriva....

2011-01-13 @ 14:55:47
URL: http://ritazdesign.blogg.se/
Postat av: mamma

Ja Rita, gissa hur det känns att va mamma till henna!!! härligt skrivet Anna. och visst stämmer det. man behöver inte va en perfekt mamma för att va en BRA mamma. och snart ska skrivande mamma bli mormor. LÄNGTAR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Stickar under tiden...

2011-01-13 @ 15:53:34
Postat av: Bella

sträcker på ryggen lite extra idag då, tackar!

2011-01-13 @ 17:41:15
Postat av: mamma

Det ska du VERKLIGEN göra!!!!!

2011-01-13 @ 17:42:29
Postat av: cecilia

anna, jag blir alldeles rörd. va fint du skriver.

2011-01-13 @ 22:42:06
Postat av: Marlen

Fint skrivet! Du är en superkvinna! Bra på o klippa o skriva!!!

2011-01-14 @ 00:17:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0