livet som egen

Jag har nu varit egenföretagare sedan 2008,
shit vad fort tiden går.
Jag började i Linköping, där jag hyrde en stol,
sedan flyttade jag till skövde där jag
började ha "hemklipp" då jag
åkte hem till folk o utförde mitt jobb.
Sedan började jag jobba hos Fia,
o ett halvår efter det fick jag
möjligheten att skaffa en egen salong.
JAG TOG DEN CHANSEN!
Nu sitter jag här o har drivit en egen salong.
ETT HELT ÅR.
Jag har en elev som jag försöker dela med min
kunskap till i alla största mån.
Jag har expanderat o tagit in Jenny,
som är superduktig o rolig att jobba med.
Jag fick tag på en större lokal
där det tyvärr fanns saker jag ogillade
i kontraktet men söker vidare.
Ska få SALONG EGO att växa i Karlsborg.


Man måste ha mål! Man kan inte driva ett företag utan mål..
Man kan inte gå till jobbet o bara lunka med..
jag VILL saker, jag VILL utvecklas, jag VILL lära mig mer säljteknik,
jag VILL VILL VILL.... är just nu inne i ett flyt,
har klarat ut julruschen utan större problem (bara en separation)
o står nu i januari månad.. årets sämsta..
o är totalt fullbokad... fattar ni?!
Jag o Jenny har jobb upp över öronen.. i JANUARI...
kan inte bli roligare än det är..
Sen finns det självklart saker som är jobbiga..
Man måste exempelvis "stå" för sitt företag i alla lägen, vilket kan va tufft ibland.
Man måste prestera bra, vara trevlig o glad varje dag..
Det krävs såå mycket mer än det ni kunder ser när vi öppnar dörren på morgonen..
ett sjukt stort ansvar, ibland svåra beslut, sena kvällar, grubbel.. mycket tid!
Jag har en fantastisk mamma som sköter ALLT utom
själva frisörbiten..Hon ser till att allt finns jämt,
att alla räkningar betalas, att jag får ut min lön,
att jag har glödlampor, att jag är sams med skatteverket..
Jaa hon sköter all det tråkiga o låter mig släppa den biten helt..
Jag har ingen aning om hur detdär funkar o är inte det minsta
intresserad, jag är ju bara frisör..Jag vet att jag kan lita på mamma
till 100% så jag är inte ens orolig vilket är en otroligt skön känsla!
<3 TACK TILL MIN UNDERBARA MAMMA <3
Jag har vågat chansa, jag har riskerat att misslyckas..
Men jag har klarat det o ångrar mig inte,
jag har världens roligaste jobb att gå till varje dag o jag
kan själv bestämma när jag vill sluta om dagarna o
när jag vill vara ledig.. jag kan ta lunch i två timmar
om jag känner för det.. jag kan jobba som ett marsvin
en vecka o vara helt ledig veckan efter..
Det finns som sagt både för-o-nack-delar med att driva ett eget företag
men kom ihåg..
Du gör ju det DU helst vill, o det är värt mödan :)
//miss fejsbok

Kommentarer
Postat av: cecilia

jag önskar dig lycka till i din karriär. roligt med tjejer som vill och vågar.

2011-01-16 @ 19:50:21
Postat av: mamma

Tack för de orden!!

som tur är tycker ju inte jag att "det tråkiga" är tråkigt. Det passar mej ganska bra att sitta och knappa in siffror på datorn. var glad att jag inte vill klippa också...

2011-01-17 @ 16:36:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0