jag betyder något, för någon.


Detta kom på posten i veckan, jaa, någon form av intryck
måste jag ju ha gjort på galne gunnar..
Jag tycker så mycket om honom o då jag inte har varken morfar
eller farfar eller pappa kvar i mitt liv så är det lite småmysigt¨
att ha en gammal farbror som kan berätta om sitt långa liv..
Gunnar för mina tankar till filmen "kan du vissla johanna"
han känns verkligen som en morfar jag hittat nånstans..
o jag tror att han känner lite så om mig med..
Han uppskattar nog att jag stannar där en stund varje gång vi ses
o bara.....
LYSSNAR...


Jag satt där i fyra timmar vid ett tillfälle, han berättar allt så detaljerat..
Han minns vartenda datum, namn, doft, näst intill klockslag..
han vet vilket väder det va 22maj 1962....
han berättar om livet han levt, när han gjorde lumpen o han
o polarna skulle ta en öl, o råkade hamna på en bögklubb haha!
Om hur han hade en dejt när han bodde på vasagatan o han satt
en ljum sensommarkväll på balkongen o hade kokat kräftorna
han fiskat under natten.. en av dem var röd så den kokade han aldrig utan lade i
botten på fatet, när sedan dejten skulle ta en kräfta fick hon en vid liv..
då hade han allt gjort ett litet hyss!!


Han berättar om sin mor, hur hon gjorde sitt hår, lappade kläder
hur hon lärde honom knep när man skulle få bort stearinet från duken..
Han har så mycket att berätta men inte så många som lyssnar..
han har en tjock pärm med dikter som jag kan lyssna på i timmatal
utan att tröttna, trots att det är av gammal sort med knasiga ord..
Jag gillar min gunnar.. Han skänker glädje i mitt liv..


//miss fejsbok

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag nästan gråter en skvätt när ja läser detta, har ingen aning om varför men det värmer så:,)

2011-01-20 @ 22:28:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0