Galne Gunnar

Jajjemensan!

Idag har jag varit i skövde, fyllde först på mitt färglager
lite o det blev även lite smått o gott, svårt att hålla sig
när man kommer in på frisörshoppen :)

Sen vidare till min ögonsten GALNE GUNNAR,
han är en poetisk farbror på 89år som jag började klippa i januari
2009. Då levde han tillsammans med sin fru Hildegard
o jag klippte även henne, hon gick tyvärr bort hösten därefter.

Jag åker fortfarande o klipper min galne vän, han är helt otrolig
som människa, ibland blir jag kvar i flera timmar..

Det tar ca 10min att klippa honom men att sedan sitta ned o tjöta
skit, det tar minst 1 timme!

Så han dukar alltid med finporslinet när jag ska komma.
idag satt han o läste ur sin diktsamling, helt sjukt fina dikter,
en från -75 o en från -89 läste han idag, båda handlade om våren.

I julas fick jag även hans plastgran, i lådan som granen låg i
hittade jag en lapp, såklart fanns där en dikt..
Till min fina gran hette den o skrevs 1991..
O som julkort fick jag en bild på granen för han ville visa hur den
såg ut när han hade den, så nu har jag ramat in det kortet
o satt dikten brevid som en jultavla som ska följa den granen :)

Jag fick lov att skriva ut denna dikt, det var denna som kom i årets julkort!


Julaftons-Dröm

Kommer kanske tomten i år, liksom förr?

knackar försiktigt på din dörr.

Frågar så? Finns här några snälla barn?

Javisst, gör det ________ det.

Tager så upp, ur säcken, några paket,

lämnar till barnen.

Tackar, bugar och går.

Vänder sig om och önskar: "God jul, o Gott nytt år" och "Gutår"

Går så ut, under stjärnegnistrande himlapellen.

Försvinner, in i djupa skogen, i den sena kvällen.

Fort försvann han bort,

hans besök, blev väldigt kort.

Månne han åter kommer nästa år igen?

Denne käre, gamle vän!

När nästa julafton står för dörren,

det är vad vi hoppas på.

Att så blir att han kommer.

"Åny-å"!

Hjärtliga Jul och Nyårs- Hälsningar från vännen, Gunnar.

vad ska man säga?

man smälter! Idag berättade han om när spårvagnarna

kostade 20öre.. haha! O om hans hemska konfirmation..

Man kan lyssna i timmatal!

Jag gilla verkligen min Galne Gunnar!

//miss fejsbok

 


Kommentarer
Postat av: mamma

Ja vilken underbar människa. Tänk på att du inte kommer möta så många av hans sort i ditt liv.

2011-01-13 @ 14:54:31
Postat av: cecilia

gamla människor har väldigt mycket att berätta om man bara lyssnar. var rädd om din gamla vän. du betyder säkert lika mycket för honom som han för dig.

2011-01-13 @ 22:45:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0