träna hemma!

Ett säkert kort när det gäller träning är ju att träna hemma!

Det är helt gratis o man kan göra det när man vill.

I vår familj hade vi ett tag(för flera år sen) en liten tävling,

vem som hann göra flest situps under reklampauserna på TV.

Enkelt sätt att vardagsträna!

Sitter du ofta på golvet med barnen, vafasen passa på,

sätt dig i ett läge där du känner magmusklerna arbeta,

spänn dem extra o håll den posen några minuter..!

Här följer lite bilder på några av de övningar jag brukar

köra hemma ibland!

(yogamatta-Netto ca 100:-, hantlar-Rusta ca 50:-)

 

situps med benen i 90grader, (mina är lite högre på bilden i know)

just nu kör jag 100 » 3

har en hantel på 1kg som jag för upp o ned bakom
ryggen, håller armbågen stabil med andra handen.

Samma som bilden ovan fast armen i det högre läget...
traditionella rygglyft, fötterna tätt ihop o ner i mattan
rumplyft, ha armarna rakt upp o skjut upp rumpan mot taket..
vanliga armhävningar, jag brukar köra
10 » 3 för jag är värdelös på just armhävningar...
UTFALLSTEG, ger riktigt go träningsvärk!
Kissade hunden, höger arm ut = vänster ben ut,
o så byt... kör 20 » 3
Hantlarna är med igen, här rakt ut
från kroppen, denna kör jag i
1 min » 4 invävt mellan de andra övningarna
Glöm inte att värma upp eller att stretcha, very important!
Hoppas ni fick lite inspiration nu.. ber om ursäkt för bilderna
som kanske inte är så klädsamma.. men det bjuder jag på!
alla foton tagna av lillasyster sara!



//miss fejsbok


Kommentarer
Postat av: peter

jävlar va smal du blivit Anna!

way to go!

2011-02-10 @ 22:51:44
Postat av: Victoria

Jädrans fit brud du har blivit, awesome!

2011-02-11 @ 00:29:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0